Abban az esetben, ha rendelkezel érvényes képviseleti joggal (EGYKE), össze tudod kötni az ügyfeled regisztrációját a tiéddel a Nav Online számla rendszerben. Ha nincs az ügyfelednek még regisztrációja, akkor te is be tudod regisztrálni őt.
Így az olyan Nav Online számla rendszerhez kapcsolódó beállításokhoz (pl. számlázó összekapcsolása, vagy hamarosan a szállító számla szinkron) nem kell az ügyfeled segítségét kérned.
1. Az ügyfél hozzárendelése: ha az ügyfélnek van Online számla regisztrációja
A fenti esetben egyszerűen hozzárendelheted a saját online számla regisztrációdhoz az ügyfelet.
Lépj be az Online számla felületére és kattints a Regisztráció gombra.
Görgess az oldal aljára és kattints az Új felhasználó hozzáadása létező regisztrációhoz menüpontra.
Lépj be a saját ügyfélkapudba.
Ezt követően előfordulhat hogy a rendszer kéri a saját adóazonosító jeledet az adataid hitelességének ellenőrzése érdekében.
Miután ezt megadtad, megjelenik a Felhasználónév ellenőrzése mező. Itt választhatod ki, hogy a jelenleg meglévő online számlás fiókodhoz szeretnéd-e az ügyfelet hozzáadni vagy létrehozol egy teljesen új regisztrációt saját magadnak, amelyhez hozzáadják az ügyfeledet.
A továbbiakban a folyamat megegyezik egy egyszerű online számla regisztrációval. Meg kell adni a hozzárendelendő cég/e.v. adatait.
2. Az ügyfél regisztrációja: ha az ügyfélnek még nincsen Online számla hozzáférése
Ebben az esetben a Regisztráció gombra kattintást követően az Adatszolgáltatásra kötelezett adózói regisztráció lehetőséget kell kiválasztani.
Az előző esethez hasonlóan itt is be kell lépned a saját ügyfélkapuddal és meg kell adnod a saját adóazonosító jeledet az adataid hitelességének ellenőrzése érdekében.
Miután ezt elvégezted a Felhasználónév ellenőrzése mező fog megjelenni. Itt választhatod ki, hogy a jelenleg meglévő online számlás fiókodhoz szeretnéd-e az ügyfelet beregisztrálni vagy létrehozol egy teljesen új regisztrációt saját magadnak erre a célra.
Ezt követően a folyamat megegyezik egy egyszerű online számla regisztrációval. Meg kell adni a hozzárendelendő cég/e.v. adatait.
3. Technikai felhasználó létrehozása
Abban az esetben ha nem hoztál létre saját Online számla felhasználót az ügyfeleid kezelése érdeklében, akkor az Online számla rendszerbe belépést követően a Cég-felhasználó kapcsolatok menüben tudsz az ügyfeleid közül választani.
Miután kiválasztottad a megfelelő ügyfeledet, a szokott módon létre tudsz hozni technikai felhasználót a rendszerben.
Hozzászólások
0 hozzászólás
A cikkhez nem írhatók újabb hozzászólások.