Az automata bank könyveléshez a legbiztonságosabb adatátviteli rendszert szerettük volna alkalmazni. Így érhető el, hogy automatikusan megjelenjenek a tranzakciók és akár napi szinten lehetséges legyen a bank könyvelése a vállalkozások számára.
Billcity
Mielőtt elkezdenéd a folyamatot, szükséged lesz hozzáférésre a vállalakozás bankszámlájához. Az egész folyamat első alkalommal sem igényel többet 10 percnél.
A Billcity-ből kiindulva lehet kezdeményezni a tranzakciók lekérdezését. A “Pénzügyek” mezőre kell kattintani, majd a “Bankszámlákra”. Itt a képen látható kék háttérben lévő “Új bankszámla (Salt Edge)” mezőre kell kattintani.
“Név” az általatok használt elnevezés legyen, amivel be tudjátok azonosítani a bankszámlát.
"Bank" mezőbe az CIB Bankot kell választani. “Számlaszám” és “Deviza” az adott számlától függ, a számlaszámnál az IBAN számos számlaszámot kell megadni (helyes formátum: HUXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX, 4 jegyű IBAN szám majd a 24 karakteres GIRO számlaszám).
A CIB Bank két portállal is rendelkezik, az egyik elnevezése CIB Bank, a másik pedig CIB Bank (Business Online), ha rendelkezel Business Terminállal, akkor a másodikat kell választanod, hanem, akkor az elsőt.
“Nyitó egyenlegnek” a “nyitó dátum” időpontjában fennálló egyenleget kell beírni.
A “Tovább” gombra kattintva átirányít majd a Salt Edge oldalára.
Salt Edge
Itt létre kell hozni egy felhasználói fiókot. Email cím beírása után kell egy jelszó, amiben van nagybetű és egyéb karakter is. A kék “Create” gombra kattintva tovább visz a következő oldalra.
Amennyiben már rendelkezel felhasználói fiókkal, akkor érdemes azt használni. Ebben az esetben erre a szövegre kattintva be tudsz jelentkezni :
Ki kell választani a megfelelő bankot, esetünkben az CIB-et. Be kell írni az IBAN számlaszámot (helyes formátum: HUXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX).
A "User ID" a Netbankban is használt azonosító.
A “ Tovább” gombra kattintva jóváhagyhatjuk a bevitt adatokat.
A következő ablakban ki kell választani, hogy milyen típusú számlát szeretnénk beállítani. Itt az adószámmal rendelkező vállalkozások esetében a “Business” típust kell választani majd a “Proceed” gombra kattintva jóváhagyhatjuk a bevitt adatokat.
“Legal name” a vállalkozás neve. “Registered office country” az ország ahol a székhely található, “Registered office address” város, utca, házszám, irányítószám.
Végül az “Identification number” az ügyfelet azonosító szám, megadható az adószám első nyolc karaktere. A "Proceed" gombra kattintva van lehetőség továbblépni.
A következő ablakban jóvá kell hagyni, hogy a Salt Edge lekérdezze a banki adatokat. A “Confirm” gombra kattintva továbbléphetünk.
Egy átvezető ablak ugrik fel, ahol automatikusan átirányítanak az CIB saját felületére.
CIB oldala
Az CIB felületén meg kell adni a szokásos banki belépő adatokat, majd a “Login” gombra kattintani. A Tokennel kell generálni egy jelszót, ahogy egy átlagos banki bejelentkezésnél is.
Amennyiben sikeres volt a bejelentkezés, a következő felület jelenik meg.
Itt engedélyezni kell a hozzáférést az tranzakciókhoz és az egyenleghez. Egy Push üzenetet fog küldeni a rendszer a CIB Bank mobil applikációba, majd onnan kell bemásolni a hitelesítő kódot. Az "Approve" gombot kell ezután megnyomni.
A következő ablaknak kell felugrania az átirányítás után.
Ez az utolsó ellenőrzés akár pár percig is eltarthat, majd sikeres kapcsolat létesítés esetén egy kék pipa jelzi, hogy sikerült az összekötés.
Végül a Billcityben kell megjelennie az összekötött bankszámlának a "Bankszámlák" között.Érdemes lefrissíteni a böngészőt, előfordul, hogy egy perc is kell, amíg megjelenik a frissen beállított bankszámla.
Hozzászólások
0 hozzászólás
A cikkhez nem írhatók újabb hozzászólások.