Többen kerestetek minket az ügyfélszolgálaton, azzal kapcsolatban, hogy például MOL-os és egyéb partnertől érkező számláknál nem működik a NAV szállítói számla szinkron. Ennek az egyik oka lehet a csoportos adószám.
Megoldása
Azok az adózók, akik rendelkeznek csoportos adószámmal, ott érdemes ezt feltüntetni a "Partnerek" modulban, mivel csak így fog működni a NAV szinkron. Még nincs beállítva a NAV szinkron a cégednél, ezen érdemes változtatni, itt van egy kis segítség hozzá.
Általában ezzel a problémával, ahogy már írtam, akkor fogsz találkozni, amikor már könyvelnéd a számlád, és nem tudod, hogy miért nem párosítja össze a NAV-os adatokkal a feltöltött számlát. Ebben az esetben a következő lépéseket kell követned.
- Meg kell nézni, hogy a szállítónak van-e csoportos adószáma, ha igen akkor erre szükséged lesz.
- A "Partnerek" modulban át kell írni a szállító adószámát a csoportos adószámára.
- Visszatérve a számlafeldolgozáshoz, az adott számlánál újra be kell írni a partner nevét, hogy most már a csoportos adószámmal hozza az adatokat.
- Ezek után a manuális párosítás során már fel fogja kínálni a NAV-tól érkező adatokat.
Előfordulhat természetesen, hogy nem ez a probléma, ebben az esetben érdemes tovább böngészni a help cikkeink között, majd keresni minket email-ben az ügyfélszolgálaton.
Hozzászólások
0 hozzászólás
A cikkhez nem írhatók újabb hozzászólások.